De Nordic Shawl

Al een tijdje zat ik likkebaardend achter mijn scherm wanneer ik weer een mooie versie van de Nordic Shawl voorbij zag komen, zoals deze van Annette Ciccarelli – de vrouw die het patroon bedacht, of deze van Happy in Red. Laatst maakte ik er eindelijk zelf een, en ik ben er heel blij mee!

image

Toen ik het patroon had aangeschaft en de wol (Bergère de France Ideal) had besteld wachtte ik vol ongeduld tot alles was geleverd en ik kon beginnen. Het patroon is goed en duidelijk geschreven en mooi vormgegeven en het haken schiet mooi snel op;  de sjaal was af voor ik er erg in had. Wel viel ‘ie wat kleiner uit dan ik had verwacht, maar ik zie pas nu net dat er ook een stekenverhouding staat aangegeven in het patroon. Toch maar even proberen of ik die wel goed heb, en zo niet: nog maar eentje maken. Oh well, wellicht deze keer in andere kleuren, want ik zie zoveel leuks voorbij komen dat ik maar moeilijk kleuren voor slechts één sjaal kon kiezen.

image

Het enige wat mij nu nog rest met deze sjaal is het opspannen, want zoals je kan zien is hij hier en daar wat gaan bobbelen, maar ik heb niks in huis waarop ik dat kan doen. Als iemand tips heeft voor hoe ik dat met weinig middelen voor elkaar krijg hoor ik het graag!

Wat vinden jullie van de Nordic Shawl?

Leave a Reply

