Hooked: dekentje voor Lief Lachebekje

Hallo, ik ben Keos en ik ben verslaafd aan haken. Hoppa, dat is er alvast uit. Ik heb geen intentie mijn verslaving te genezen – in tegendeel, ik voed ‘m graag. Zo liggen er overal waar je kijkt in mijn studeerkamer aangebroken bolletjes garen (Oh my god, there’s yarn everywhere!) en heb ik een mand vol UFO’s (UnFinished Objects) plus in mijn hoofd talloze leuke projecten die ik nog wil uitvoeren. Eén van de projecten waar ik op dit moment mee bezig ben is deze deken voor Lief Lachebekje, die ik haar voor haar eerste verjaardag cadeau wil geven.

Hoewel het pas juli is en Lief Lachebekje jarig is in januari ben ik alvast begonnen. Ik krijg het namelijk nooit voor elkaar om een project in één keer af te maken. Voor ik halverwege ben heb ik alweer een paar andere dingen gestart – er is ook zoveel leuks te haken! Daarom ben ik mezelf dit keer te slim af geweest door heel vroeg te beginnen. Het schiet al lekker op! Ik vind de vierkantjes fijn om om te haken en terwijl de deken met elk blokje groeit fantaseer ik over Lief Lachebekje en de deken. Over hoe ze ‘m zal uitpakken op haar verjaardag, en over hoe ze zich misschien wel op een koude dag onder die deken zal nestelen met een fijn boek.

Dat ze de deken mooi vindt weet ik nu al: als ik haar de deken laat zien zet ze grote ogen op, begint ze te lachen en pakt ze  ‘m uit mijn  handen. De textuur van de vierkantjes zal wel lekker voelen in haar allesontdekkende babyhandjes.

Voor degenen die het interesseert: ik haak de deken met een haaknaald van 2.5 mm van Catania katoen in de volgende kleuren:

192: Wijnrood
128: Paars Fuchsia
205: Appelgroen
208: Zonnegeel
251: Fresie
253: Jade
281: Sinaasappel Oranje

Uiteindelijk komt er nog een rand om de deken in crèmewit (130). Als iemand geïnteresseerd is in het patroon kan ik dat wel een keer uitschrijven.

Zijn hier nog andere haak- of handwerkverslaafden? Ik ben benieuwd met wat voor projecten jullie je bezig houden!

Leave a Reply

